Maria Åkerberg på hotellet

När man är ute och reser mycket stöter man på många av de hotell som finns runt om i världen. Enligt statistiska centralbyrån fanns det 2017 hela 2025 hotell bara i Sverige. När man bor på dessa hotell förväntar man sig också en viss standard. Något som man snabbt inser när man besöker många hotell är dock hur standarden skiljer sig mellan olika hotell som ska vara likvärdiga enligt bedömningar. Det är klart att man satsar på olika saker när det gäller vad som erbjuds på rummen.  På vissa rum kan det finnas produkter från Maria Åkerberg, medan det på andra knappt finns en tvål. Lite konstigt kan tyckas, men antagligen funkar det.

 

Men det är något lite extra med hotellen som satsar på lite bättre produkter, exempelvis att ha produkter från Maria Åkerberg i duschkabinen. Att en sån liten sak som tvål och schampo kan göra skillnad kan låta konstigt, men det ger en liten extra känsla av lyx. Det är naturligtvis inte någon sorts make or break för hotellet, men det ger ett bra första intryck.

 

Många som bor på hotell vill också ha det lilla extra, något man inte får hemma. Att ta en skön dusch efter exempelvis en dag i skidbacken och hitta bra produkter från Maria Åkerberg kan ge den där känslan av det lilla extra. Med erfarenhet av resande och att spendera tid på hotell kan jag tycka att man som hotellägare borde satsa mer på småsaker likt detta. Det förhöjer känslan av lyx och just med skönhetsprodukter får man med sig lite av den känslan hem också. På så sätt tror jag man kan få sina gäster att återvända men också tipsa sina vänner om hotellet. Att hitta ett bra hotell för resan brukar kunna vara knivigt, så ett bra omdöme och en bra upplevelse kan komma långt och räcka länge.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *